Sprzedawca o negatywnym nastawieniu

img_772
Samo stwierdzenie sprzedawca o negatywnym nastawieniu brzmi dość dziwnie. Problemem jest, że zbyt wielu takich sprzedawców niestety funkcjonuje, a także są oni Twoją konkurencją, która czyni wiele złego w wizerunku ludzi sprzedaży.



Załóżmy, że każdy kto czyta ten artykuł nie uważa się za takiego „negatywnego” sprzedawcę. Jestem w pewnym stopniu w stanie w to uwierzyć. Po prostu o wiele łatwiej jest nam przyjąć negatywną postawę. Być może nie przyjmujemy  jej w bezpośrednim kontakcie z klientem, bo to byłoby głupie działanie, ale stajemy się negatywni względem siebie samych, gdy tylko wychodzimy od klienta po nieudanej transakcji.



Gdy patrzę na swoją karierę w sprzedaży, to tak właśnie bywało wielokrotnie. Byłem pełny entuzjazmu, gdy spotykałem się z klientem, a gdy tylko wychodziłem od niego, to moje nastawienie radykalnie się zmieniało. Gdy przyjmujemy negatywną postawę, nawet jeśli tylko w zaciszu naszego biura, czy w samochodzie, zaczynamy podkopywać nasz system przekonań i wartości, które są niezbędne w pracy sprzedawcy.



Klienci wcale nie chcą spotykać się ze sprzedawcami, którzy mają negatywne nastawienie, nie tylko do swojej pracy i produktu, który sprzedają, ale również do życia codziennego. Jeśli sami się negatywnie nastawiamy, gdy jesteśmy sami, to będzie nam bardzo ciężko, to ukryć podczas spotkania z klientem.



To wyjdzie samo w tonie naszego głosu już na samym początku procesu sprzedaży. Pozwolimy sobie na przykład na drobne uwagi, gdy będziemy rozmawiali z klientem odnośnie potencjalnego zamówienia, albo dopuścimy się błędu na fakturze.



To wcale nie oznacza, że nie powinniśmy się przejmować, gdy coś idzie nie tak. Powinniśmy, ale ważny jest sposób w jaki podchodzimy do problemu. Trudne sytuacje będą się pojawiały, to zupełnie naturalne, zwłaszcza w sprzedaży. Liczy się nasza reakcja, bo ona decyduje o tym, kim jesteśmy i jak jesteśmy postrzegani przez innych.



Celem każdej naszej sprzedaży jest przede wszystkim pomóc klientowi w osiąganiu jego celów.



To uda na się tylko wtedy, gdy będziemy podchodzili pozytywnie do naszych zadań i pokażemy innym, a przede wszystkim klientom, że jesteśmy wysoce zmotywowani.



Mark Hunter 


Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj