Sprzedawca o negatywnym nastawieniu

img_772
Samo stwierdzenie sprzedawca o negatywnym nastawieniu brzmi dość dziwnie. Problemem jest, że zbyt wielu takich sprzedawców niestety funkcjonuje, a także są oni Twoją konkurencją, która czyni wiele złego w wizerunku ludzi sprzedaży.



Załóżmy, że każdy kto czyta ten artykuł nie uważa się za takiego „negatywnego” sprzedawcę. Jestem w pewnym stopniu w stanie w to uwierzyć. Po prostu o wiele łatwiej jest nam przyjąć negatywną postawę. Być może nie przyjmujemy  jej w bezpośrednim kontakcie z klientem, bo to byłoby głupie działanie, ale stajemy się negatywni względem siebie samych, gdy tylko wychodzimy od klienta po nieudanej transakcji.



Gdy patrzę na swoją karierę w sprzedaży, to tak właśnie bywało wielokrotnie. Byłem pełny entuzjazmu, gdy spotykałem się z klientem, a gdy tylko wychodziłem od niego, to moje nastawienie radykalnie się zmieniało. Gdy przyjmujemy negatywną postawę, nawet jeśli tylko w zaciszu naszego biura, czy w samochodzie, zaczynamy podkopywać nasz system przekonań i wartości, które są niezbędne w pracy sprzedawcy.



Klienci wcale nie chcą spotykać się ze sprzedawcami, którzy mają negatywne nastawienie, nie tylko do swojej pracy i produktu, który sprzedają, ale również do życia codziennego. Jeśli sami się negatywnie nastawiamy, gdy jesteśmy sami, to będzie nam bardzo ciężko, to ukryć podczas spotkania z klientem.



To wyjdzie samo w tonie naszego głosu już na samym początku procesu sprzedaży. Pozwolimy sobie na przykład na drobne uwagi, gdy będziemy rozmawiali z klientem odnośnie potencjalnego zamówienia, albo dopuścimy się błędu na fakturze.



To wcale nie oznacza, że nie powinniśmy się przejmować, gdy coś idzie nie tak. Powinniśmy, ale ważny jest sposób w jaki podchodzimy do problemu. Trudne sytuacje będą się pojawiały, to zupełnie naturalne, zwłaszcza w sprzedaży. Liczy się nasza reakcja, bo ona decyduje o tym, kim jesteśmy i jak jesteśmy postrzegani przez innych.



Celem każdej naszej sprzedaży jest przede wszystkim pomóc klientowi w osiąganiu jego celów.



To uda na się tylko wtedy, gdy będziemy podchodzili pozytywnie do naszych zadań i pokażemy innym, a przede wszystkim klientom, że jesteśmy wysoce zmotywowani.



Mark Hunter 


Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl