Plan zebrania sprzedażowego


Jednym z najczęściej powtarzanych błędów przez menedżerów sprzedaży jest brak jakiegokolwiek planu, dotyczącego spotkania ze sprzedawcą czy zebrania



Informowanie podwładnych o temacie spotkania czy zebrania z odpowiednim wyprzedzeniem oraz wymaganie od podwładnych, by przychodzili przygotowani jest niestety często pomijane przez menedżerów.



Powód, dla którego uważam, że menedżerowie pomijają ten punkt przygotowań jest prosty. Gorszą rzeczą niż zebranie bez agendy, jest zebranie, którego agenda pozostaje niezmieniona z tygodnia na tydzień.



Każdy moment, jaki menedżer spędza ze swoimi podwładnymi, jest (a przynajmniej powinien być) momentem szkolenia. Posiadanie zaktualizowanej agendy na każde spotkanie jest właśnie tym – szkoleniem podwładnych. Gdy podwładni zobaczą, że przeprowadzasz zebrania na podstawie konkretnego planu, to będzie Ci zdecydowanie łatwiej rozliczać ich z pracy, oraz z tego, czy są rzeczywiście przygotowani do zebrania. Sprzedawcom nie powinniśmy pobłażać jeśli nie są przygotowani do spotkania, a wiedzieli o nim i znali temat. Pociąganie do odpowiedzialności jest sprawą fundamentalną, inaczej spotkanie nie będzie produktywne i cała Twoja praca nie ma sensu.



Gdy już ustalisz agendę, to musisz wiedzieć, o czym dokładnie będziecie rozmawiać i co sprzedawcy powinni wziąć ze sobą na takie zebranie. Nie przeciążaj ich bez powodu.



Jeśli poprosisz ich o przygotowanie informacji na temat, który nigdy wcześniej nie był poruszany na zebraniach, to Twoja wiarygodność i wiarygodność Twojej agendy ucierpi. Jednocześnie, jeśli rutynowo wprowadzasz do zebrania tematy, które wcześniej nie były uwzględnione w planie, to Twoi podwładni nie będą widzieli żadnych korzyści z takiego zebrania.

Planuj spotkanie wcześniej i informuj o swoich planach podwładnych. Taka agenda jest narzędziem, które pozwoli Tobie skupiać się na rzeczach najważniejszych, a Twoi ludzie zobaczą, że takie zebrania mają sens i nie są marnotrawstwem ich czasu. Dobra organizacja oznacza dobre przywództwo.



Mark Hunter


Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.





Oryginalny artykuł znajduje się tutaj