Nagradzanie podwładnych. Czy nagradzasz właściwych ludzi?

img_888
Jako menedżer wiesz, jak ważne jest dostrzeganie i nagradzanie zaangażowania poszczególnych członków zespołu oraz ich wkładu w sukces całego zespołu. Jednakże, wielokrotnie, starając się dostrzec i nagrodzić sukcesy, niedostrzegany działań „za kurtyną”, bez których sukces byłby niemożliwy.



Rozważcie przykład:



Jan obserwował Dorotę, gdy dostała nagrodę za osiągnięcia od lidera zespołu. Jan czuł się mało komfortowo. Zadaniem Doroty było skrócenie ilości czasu wymaganego na przetwarzanie zamówień oraz fakturowania. Koordynowała pracę wielu ludzi i udało jej się przekroczyć oczekiwania zwierzchników. Jan cieszył się z sukcesu.



Uważał, że Dorota w pełni zasługuje na uznanie. Jej zdolności przywódcze były elementarnym składnikiem podczas wykonywania zadania. Jednocześnie mężczyzna był świadom, że zadanie, przed którym stanęła Dorota nie mogłoby się udać bez jego znaczącego wsparcia i poświęcenia.



Spędził ostanie trzy miesiące wykonując podwójną pracę: swoje obowiązki i pracę nad zadaniami od Doroty. Byłoby miło, gdyby ktoś chociaż powiedział „Dziękuję Janie za dodatkowy wysiłek włożony w pracę dla mnie”.



Czy kiedykolwiek byliście w podobnej sytuacji, co Jan? Jakie to uczucie? Nieważne, jak mocno identyfikujemy się z zespołem lub jak dumni będziemy z tego, że jesteśmy jego częścią, to zawsze będziemy chcieli być dostrzeżeni jako jednostki. Uznanie zasług jednostki jest tym, co zwiększa poczucie przynależności, zaangażowania, poświęcenia i własności. To zachęca członków zespołu do pomagania sobie nawzajem. Takie zachowanie to podstawa sukcesu.



Przyjrzyjcie się swoim obecnym procedurom nagradzania i wyrażania uznania. Odpowiedzcie sobie na następujące pytania.

  • Jakie osiągnięcia nagradzasz?
  • Czy wiesz, że istnieje wiele inny sposobów nagradzania niż gratyfikacje finansowe?
  • Jakie działania podjąłeś, by upewnić się, że cały zespół czuje się dowartościowany?
  • Co robisz, by upewnić się, że wkład i poświęcenie takich ludzi, jak Jan jest dostrzegany i nagradzany?

Stwórz plan nagradzania, który łatwo wykonać. Nagrody nie muszą przedstawiać dużej wartości, ale muszą być dawane we właściwym czasie. Wręczenie nagrody, choćby drobnej, ma być dużym wydarzeniem w życiu całego zespołu. Pokaż ludziom, że każdy z nich jest ważny dla twojego biznesu.



Marcia Zidle



Źródło: Are you rewarding the right people?

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl