Dwa zabójcze słowa w sprzedaży… „Jeśli” i „Wtedy”

img_848
Nie potrafię powiedzieć ile razy słyszałem od sprzedawców i menedżerów sprzedaży użytej kombinacji dwóch słów: „jeśli” i „wtedy”.



Oto jak to wygląda: „Jeśli mielibyśmy tańszy produkt, to jestem pewien, że wtedy sprzedałbym więcej.”



Jeszcze jeden przykład: „Jeśli mielibyśmy porządny system CRM, to wtedy z pewnością mógłbym lepiej radzić sobie z obsługą klienta i budowaniem dobrych relacji.”



Właściwie możemy „podstawić” prawie wszystko w kombinację słów „jeśli, wtedy” i po problemie. Sprzedawcom i menedżerom zbyt łatwo przychodzi uwierzyć, że jeśli tylko „coś”, to wtedy mogliby „coś”.



Takie postawienie sprawy doprowadza mnie do wściekłości i jeśli jesteś prawdziwym liderem, to mam nadzieję, że Ty również nie akceptujesz takiej postawy.



Sprzedawcy i ich menedżerowie muszą przejąć kontrolę nad tym, co robią i przestać szukać wymówek w sytuacjach, gdy nie są w stanie czegoś osiągnąć.



Liczba porażek w sprzedaży, których powodem było „coś”, a nie sam sprzedawca, jest olbrzymia. To musi się skończyć.

Twoim zadaniem, jako lidera, jest uciąć każdą dyskusję, która zawiera słowa „jeśli i wtedy”. Nie sztuką jest odnieść sukces, gdy mamy dostęp do wszelkich możliwych środków. Sukces jest wtedy, gdy używasz dostępnych środków i sprawiasz, że są pozytywne efekty.



Następnym razem, gdy usłyszysz sprzedawcę, który używa wymówki „jeśli, wtedy”, to sugeruję następującą odpowiedź:

„Jeśli miałbym porządnego sprzedawcę, to wtedy miałbym więcej zamkniętych sprzedaży.”



Pozwól mu przez chwilę pomyśleć nad tym, co usłyszał. To próba zmuszenia podwładnych, by korzystali z dostępnych środków.





Mark Hunter


Mark Hunter, jest autorem książski  “High-Profit Selling Win the Sale Without Compromising on Price.” Jest ekspertem ds sprzedaży pomagając indywidualnym osobom oraz przedsiębiorcom pozyskiwać klientów i czerpać więsze zyski ze sprzedaży.



Oryginalny artykuł znajduje się tutaj


Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl