Dlaczego nie?

img_886
Dlaczego nie? To pytanie powinniśmy sobie zadawać regularnie. Najlepsi sprzedawcy biorą pełną odpowiedzialność za swój biznes.

Nie szukają powodów, dlaczego pewne rzeczy nie mogą być zrobione. Nie szukają też winnych, gdy zadania nie zostały wykonane.

Pytanie „Dlaczego nie?” – to dobre pytanie. Gdy zadajemy je sobie samym, to motywujemy się do działania.



Zastanówcie się przez chwilę nad tym pytaniem oraz jego możliwym wpływie na waszą motywację sprzedażową.

Pomyślcie o sytuacji, gdy czegoś nie zrobiliście, a powinniście byli zrobić. Pomyślcie o Waszym ostatnim tygodniu pracy. Czy były jakieś zadania, których  nie zrobiliście, a których wykonanie skutkowałoby zwiększoną sprzedażą?



A teraz pomyślcie o tym obecnym tygodniu.

  • Kim są ludzie, o których myśleliście by się skontaktować, ale jeszcze tego nie zrobiliście? Dlaczego nie?
  • Kim są potencjalni klienci, dla których nie zbudowaliście jeszcze strategii sprzedażowej? Dlaczego nie?
  • Kim są klienci, którym nie poświęcacie wystarczająco dużo uwagi, czasu, energii? Dlaczego nie?

Mógłbym tak jeszcze długo wymieniać, ale myślę, że mnie rozumiecie.Powinniśmy postawić sobie kartkę z pytaniem „Dlaczego nie?” na biurku obok naszego telefonu i komputera. Mówi się, że naprawdę wybitni ludzie, niezależnie od profesji jaką wykonują, to ci, którzy wszystko kwestionują. Jeśli tak jest, to powinniśmy to proste pytanie zadawać sobie znacznie częściej.



Innym powodem, dla którego lubię to pytanie, jest fakt, że pomaga nam ono skupiać się na tym co robimy. Oczywiście znajdą się ludzie, którzy wykorzystają je, by obwiniać innych za własne niepowodzenia, ale ja tego nie kupuję.Moim celem, gdy pytam sam siebie „Dlaczego nie?” to zwiększenie własnej motywacji i szans sprzedażowych.



Jak to wygląda u Was? Czy możecie częściej zadawać sobie to pytanie? Dlaczego nie?





Mark Hunter



Źródło artykułu: Blog Marka Huntera