5 największych błędów menedżera zespołu w czasach kryzysu

img_466

Istnieje bardzo wiele błędów, jakie mogą popełnić menedżerowie zespołu, a czas spowolnienia gospodarczego niestety sprzyja takim zachowaniom. Poniżej przedstawiamy  pięć najważniejszych błędów, jakich należy się wystrzegać. 
 
Błąd #1: Pośpiech w podejmowaniu decyzji. Stare powiedzenie mówi: „Reaguj szybko. Żałuj długo.” Gdy lider zespołu nie zbierze odpowiedniej ilości informacji to podjęte decyzje mogą mieć tragiczne konsekwencje, zwłaszcza jeśli decyzje będą dotyczyły motywowania i dyscyplinowania sprzedawców. Zanim podejmiesz decyzję zatrzymaj się i przeanalizuj sytuację. Myśl długoterminowo i w kategoriach „co się stanie z motywacją zespołu jeśli zwolnię Kowalskiego…”


Błąd #2: Brak konsultacji.  Czasami lepsze rozwiązania można znaleźć „na dole” hierarchii firmowej niż „na górze”. Jeśli musisz podjąć ważną decyzję, staraj się ją konsultować z każdym. Zwłaszcza, jeśli ta decyzja ma wiele wspólnego z motywacją podwładnych. To oni sami muszą powiedzieć Ci, jak chcą być zarządzani i co ich w danej chwili najbardziej motywuje do pracy. Gdy te decyzje mogą przesądzić o sukcesie całego zespołu, to warto zaangażować najbardziej doświadczonych pracowników w proces decyzyjny – zwiększy to ich motywację, poczują się ważni.

 
Błąd #3: Cięcia, cięcia, cięcia.  Hurtowe zwolnienia sprzedawców, to ciągle, w mniemaniu wielu menedżerów, jedyna recepta na recesję i cięcie kosztów. Po pierwsze w czasach kryzysu należy przede wszystkim starać się zwiększyć sprzedaż niż zmniejszyć koszty. Po drugie, każde zwolnienie, to Twoja porażka jako rekrutera.

 
Błąd #4: Nacisk na szukanie nowych klientów kosztem starych.  Zdobycie nowego klienta jest zawsze znacznie droższe niż utrzymanie obecnych klientów. Twoi sprzedawcy muszą mieć jasne wytyczne, ilu klientów muszą pozyskać i jak budować trwałe relacje z już istniejącymi.

 
Błąd  #5: Zbyt mało środków i narzędzi. Menedżerowie wymagają od sprzedawców konkretnych wyników nie zapewniając jednocześnie możliwości wykonania zadań. Szkolenia, narzędzia (laptop, telefon, samochód) środki finansowe, to dzisiaj absolutnie niezbędne elementy pracy każdego sprzedawcy. Zadbaj o to, by sprzedawcy nie mogli zasłaniać się wymówką, jaką jest brak możliwości sprzedaży.
 
D.D.



Podobne artykuły:

Być liderem: inspiracja vs motywacja

Czy Twoje zarządzanie zabija produktywność

8 powodów, dla których menedżerowie ponoszą porażki

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl