Kryteria oceny pracowników

img_29Co brać pod uwagę podczas oceny podwładnych? Czy ważne są tylko wyniki, czy też sposób w jaki realizuje plany sprzedażowe jest również ważny? Dlaczego obserwacja zespołu sprzedażowego jest tak istotna?

Zespół z liderem na czele powinien wypracować odpowiednie wskaźniki, za pomocą których oceniać będziemy postępy pracy zespołu.

Oto propozycje tych wskaźników:

  • Przede wszystkim realizacja planów sprzedażowych,
  • Wskaźnik zadowolenia klientów z pracy sprzedawców,
  • Zyski jakie sprzedawcy wypracowali,
  • Czas jaki poświęcili na realizację zadania,
  • Problemy jakie napotkali.
  • Znajomość produktu, który sprzedają.

Ostateczne wyniki pracy zespołu, to główne kryterium oceny, ale liczą się również konkretne cele składające się na cel główny (realizację planu sprzedażowego) i sposób ich realizacji. Poprzez sposób rozumie się jakość współpracy członków zespołu. Oto, co należy wziąć pod uwagę oceniając efektywność pracy zespołowej:

  • Zaangażowanie w pracę członków zespołu;
  • Współpraca pomiędzy poszczególnymi pracownikami;
  • Umiejętność radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi;
  • Aktywne wyszukiwanie celów sprzedażowych;
  • Poziom zaufania w zespole;
  • Przestrzeganie wspólnie ustalonych zasad;
  • Umiejętność budowania relacji;
  • Gotowość do podejmowania ryzyka;
  • Gotowość do rozwijania własnych umiejętności.

By skutecznie zastosować się do wyżej wymienionych kryteriów niezbędne jest uczestniczenie w pracy sprzedawców. Polityka zamkniętych drzwi jest tutaj wysoce nieskuteczna. Lider musi jeździć ze swoimi sprzedawcami do klientów, uczestniczyć w zebraniach, zbierać informacje i dawać informacje zwrotne.

Podobne artykuły:

Ocena aktywności pracy psrzedawcy – wskazówki dla menedzera zespołu

Kontrolowanie pracy sprzedawcy

Rodzaje oceny podwładnego