Współpraca menedżera sprzedaży z podwładnym
Miejsce i Data
Centrum Konferencyjne Pałac Bagatela
Korzyści
Omówienie i przećwiczenie sprawdzonych, efektywnych metod współpracy menedżera sprzedaży z podwładnymi, standardy aktywności zawodowej w odniesieniu do menedżera, podwładnego, klientów. Zwrócenie uwagi na typowe błędy wynikając z rutyny, błędnych założeń i doświadczeń z przeszłości.
Dla kogo szkolenie
Menedżerowie sprzedaży, bezpośrednio odpowiedzialni za wykonanie planów, rozwój podwładnych i właściwą ścieżkę własnej kariery zawodowej. Warsztaty dla tych co wolą uczyć się na błędach innych, zdobywać doświadczenia poprzez wymianę poglądów z innymi doświadczonymi menedżerami, rozumiejących istotę czynnika czasu w pracy zawodowej.
Program szkolenia
I dzień:
1. Każdy ma prawo do dobrego szefa i pracy w rozwojowym otoczeniu
– po co menedżer jest potrzebny swoim podwładnym
Warsztat: Jak menedżer musi być postrzegany przez podwładnych i swoich szefów, aby utrzymać ich zaufanie i odpowiedni poziom zaangażowania
2. Fundamenty efektywnej współpracy z menedżerem
– po co zatrudniłeś ludzi do zespołu
Warsztat: Ustalanie zasad współpracy, kontraktowanie praw i obowiązków menedżera i podwładnych, „sprzedaż kontraktu”
3. Ustalanie i egzekwowanie standardów pracy podwładnego
– ludzie kopiują swojego szefa – jaki jest właściwy standard zachowań menedżera
4. Planowanie i rozliczanie czasu pracy podwładnego – najważniejsze zadanie menedżera sprzedaży
– aktywności zawodowe a wyniki
Warsztat: Plan pracy menedżera sprzedaży vs plan pracy handlowca liniowego. Wybór kluczowych mierników dla swojej branży. Wprowadzanie planów rozwojowych, pomnażających potencjał menedżera i podwładnych.
II dzień:
1. Postęp i rozwój podwładnego – zwiększanie jego efektywności
Jak realizować cele osobiste i zawodowe podwładnego?
– teoria ograniczeń Goldratta – ograniczenia efektywności poprzez „wąskie gardła”
2. Praca w terenie z podwładnym
– zakres treningu/coachingu z podwładnym w terenie
Warsztat: Przygotowanie do pracy w terenie, omówienie wizyty u klienta, punkty krytyczne procesu.
3. Analiza obecnych standardów pracy menedżera
– jakie standardy zachowań i aktywności obowiązują w Twoim dziale sprzedaży
Dyskusja: Kluczowe wnioski, metody motywacji do wprowadzenia istotnych zmian
4. Wybrane problemy menedżerów sprzedaży
– rynki docelowe a końcowe efekty działalności handlowca
5. Przedsiębiorczość w sprzedaży
– koncentracja na ludziach, planach firmy, systemach zarządzania i postępowania
Warsztat: Model współpracy B2B między menedżerem a podwładnym handlowcem. Jak pomóc podwładnemu zrealizować jego cele a przy okazji cele menedżera i całej organizacji?
Koszt szkolenia
1 090 PLN netto
Trener
Lech Dworaczyński – jeden z najbardziej doświadczonych ekspertów w Polsce z dziedziny zarządzania sprzedażą. Specjalizuje się w układaniu i wdrażaniu strategii w zespołach sprzedażowych, podnoszeniem efektywności całych sieci sprzedażowych jak i pojedynczych handlowców. Nadal czynny zawodowo menedżer sprzedaży, odpowiadający za wyniki sprzedażowe organizacji, jak i kariery zawodowe podwładnych handlowców. Swoje poglądy, przemyślenia w obszarze procesów sprzedażowych i szeroko pojętej obsłudze klienta, od paru lat umieszczał na na portalu www.menedzersprzedazy.pl, obecnie na blogu www.dworaczynski.pl