img_34

Jak się zaprezentować, aby odnieść sukces w sprzedaży?

Ludzie słuchają tych, którzy, jak uważają, mają im coś ważnego do powiedzenia. Nie inaczej jest ze sprzedażą. Musisz wyglądać jak osoba, z którą warto porozmawiać. To jest magia odpowiedniego zaprezentowania się. To jak Ty, Twój produkt i Twoja firma się prezentujecie, będzie miało duży wpływ na Twoją sprzedaż.

Koniecznie musisz zrozumieć, w jaki sposób zaprezentować się przez swoimi klientami. Odpowiedni odbiór jest najważniejszy. W jaki sposób chcesz być odbierany przez swoich klientów: jako ekspert, źródło odpowiednich informacji, młoda gwiazda, „stary wyjadacz”? Pamiętaj, że sposób w jaki zostaniesz odebrany, pomoże lub utrudni wszystko, co robisz.

Tym, co wpływa na Twoje pozycjonowanie z zewnątrz jest:
– ubiór,
– sposób wypowiadania się,
– nawyki,
– punktualność,
– ciężka praca.

Pamiętaj, że lepiej się wyróżniać jakąś cechą, niż być takim samym jak pozostali. Znajdź w sobie coś, co Cię odróżnia, coś co Twoja firma świadczy jako jedyna pośród konkurencji np. czas dostarczenia produktu, czy sposób jego dostarczenia, i tę cechę eksponuj w rozmowie z klientem. Możesz być pewien, że zostaniesz zapamiętany. Wyjątkowość zawsze jest godna zaufania. Sposób, w jaki jesteś postrzegany przez innych, zbuduje lub zniszczy Twoją wiarygodność. Stań się więc człowiekiem takim, za jakiego chciałbyś uchodzić.

Gdy zapytasz nauczyciela, czy jest on dumny ze swojego zawodu, odpowie, że czuje się usatysfakcjonowany. Gdy spytasz o to samo lekarza, powie, iż przecież ratuje życie, a gdy zapytasz o ten sam fakt sprzedawcę, odpowie, iż wcale nie jest sprzedawcą.
Większość sprzedawców nie docenia swojego zawodu, ponieważ potencjalni klienci i społeczeństwo odbiera sprzedawców jako uciążliwych, niemiłych, źle wychowanych, słabo wyszkolonych ludzi, którzy wiele obiecują, a nic nie dostarczają. Na pewno słyszałeś ten pogląd nie raz, zwłaszcza w Polsce. Musisz uniknąć bycia postrzeganym tak, jak reszta sprzedawców. Sprzedaż to fantastyczna profesja, o ile jest wykonywana prawidłowo. Jeśli sprzedawca jest profesjonalistą, nigdy nie będzie postrzegany pejoratywnie wśród swoich znajomych czy społeczeństwa.

Kim jest profesjonalista?
Prawdziwy sprzedawca dba szczerze o klienta, pamięta, by zawsze działać w jego najlepszym interesie. Traktuje on sprzedaż jako profesję, która jest o wiele ważniejsza niż zwykła praca. I co najważniejsze, będzie odpowiedzialny za swoje własne zachowanie.

Stwórz profesjonalny wizerunek sprzedawcy. Oto co możesz zrobić:
1. Bądź szczery i uczciwy. Zachowuj się z wyczuciem, nie będąc ani zbyt nachalnym, ani zbyt nieśmiałym. Pamiętaj, że cały czas działasz w dobrym interesie klienta.
2. Bądź zaangażowany i nie działaj wyłącznie w obrębie schematów, wychodź z inicjatywą, pomysłami.
3. Wierz w swój produkt i swoją firmę, w przeciwnym wypadku nie wzbudzisz zaufania klienta
4. Nie mów źle o swoim zawodzie. Nie używaj słów negatywnych, bądź pozytywnie nastawiony.
5. Zawsze bądź przygotowany, aby odpowiedzieć na wszystkie pytania klientów.
6. Bądź godny zaufania.
7. Zadawaj odpowiednie pytania, które wskażą, iż wiele wiesz o firmie klienta, jego problemach, zadaniach przed jakimi staje.
8. Pokazuj rozwiązania klienta, które pomogą mu radzić sobie z sytuacją. Nie używaj jedynie  schematycznej prezentacji takiej samej dla wszystkich klientów.
9. Stwórz wartość ważną dla klienta, jakość, która przebija cenę.
10. Dbaj o obsługę klienta, kontaktuj się z nim, sprawdzaj jego poziom zadowolenia.
11. Obiecuj wiele, a dostarczaj jeszcze więcej.
12. Ubieraj i zachowuj się profesjonalnie w 100%, a wygrasz z obrazem stereotypowego sprzedawcy.
13. Zawsze pamiętaj, że dostarczasz ludziom korzyści, rozwiązania do ich długoterminowych problemów.

Dodaj komentarz