img_668

Psychologia konsumenta

Zaprojektowanie dobrego sklepu internetowego nie jest łatwym zadaniem, gdyż konkurencja jest bardzo silna, a klienci zdecydowanie bardziej kapryśni niż ci, którzy wybierają tradycyjną formę zakupów. Warto zatem pamiętać o kilku prostych zasadach, opartych na wynikach badań psychologów zajmujących się nawykami konsumenckimi, które znacznie podniosą skuteczność sprzedaży w Internecie.

Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że witryna musi być prosta, przejrzysta i szybka, gdyż klient wycofuje się z zakupów, jeżeli strona nie załaduje się w przeciągu trzech sekund, a najprawdopodobniej już nigdy na nią nie wróci.

Trzeba również skrócić proces dokonywania transakcji do absolutnego minimum – klienci nie znoszą, gdy składa się on ze zbyt wielu etapów, a szczególnie irytują się, gdy sklep prosi ich dwa razy o to samo.

Okazuje się, że finalizacja zakupów online powinna składać się maksymalnie z 5 kroków. Klienci sklepów internetowych często porzucają koszyk również wtedy, gdy sklep zmusza ich do założenia konta oraz automatycznie wysyła newsletter. Warto natomiast zapewnić klientowi możliwość skorzystania z kuponu rabatowego oraz szeroki wybór sposobów płatności. A przede wszystkim publikować dużo zdjęć produktów – koniecznie zgodnych z rzeczywistością, inaczej sklep przepadnie, zmiażdżony negatywnymi komentarzami klientów.

Więcej szczegółów w załączonej infografice opracowanej przez zespół vouchercloud.pl

info

Dodaj komentarz

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl