img_653

Pozyskiwanie klienta przez pozycjonowanie i referencje

Jedną z podstawowych technik sprzedaży jest używanie dowodu społecznego, innymi słowy rekomendacji. Ludzie są bardziej skłonni uwierzyć w to, co ktoś inny mówi na nasz temat, niż to, co my sami mówimy o sobie. Musisz sprawić, aby inni Cię pochwalili i wskazali Ciebie jako osobę, z która warto współpracować.

  • Media są najlepszym sposobem na przekazywanie takich informacji. Spróbuj zyskać opinię profesjonalisty przez publikacje swoich artykułów w magazynach branżowych, w profesjonalnych serwisach, niech Twoje porady będą dostępne w sieci jak i w prasie, itp. To twoja własna rekomendacja.
  • Odpowiednio się prezentuj. Możesz samodzielnie budować swoją wartość przez stworzenie strony internetowej lub bloga. Media społecznościowe to współcześnie bardzo sposób na dotarcie do klienta.
  • Powinieneś pokazywać się w swoim środowisku i działać w różnych stowarzyszeniach i organizacjach, gdzie ludzie za siebie wzajemnie świadczą. Sesje networkingowe to również idealny sposób, aby przedstawić się w branży.
  • Pożyteczny okazuje się także nieoficjalny obieg informacji, nawet plotki i wiadomości od strony trzeciej.

To wszystko pomoże Tobie pozycjonować się lepiej od pozostałych osób. Ważne, abyś zrozumiał, że dzięki takim zabiegom Twoi klienci mogą sprzedawać za Ciebie, jeżeli tylko dasz im ku temu powód.

Musisz być tak dobry w tym co robisz, że ludzie będą do Ciebie powracać, a co więcej, powiedzą innym, aby przyszli do Ciebie. Pamiętaj, że ludzie słuchają tych, o których uważają że mają coś ważnego do powiedzenia. Jeżeli będziesz w ten sposób postrzegany wzrosną Twoje szanse na otrzymanie pozytywnych referencji od klientów.

1. Pamiętaj, aby otrzymać list referencyjny od zadowolonego klienta. Tu warto zwrócić uwagę na dwa aspekty. Po pierwsze, aby klient wydał Ci referencje, faktycznie musi być zadowolony z Twoich usługa. Po drugie opracuj sobie sposób pytania o referencje. Przygotuj zdanie wprowadzające lub odpowiednie zapytanie.
2. Pamiętaj, aby z uwagą wybierać osoby, które poprosisz o list referencyjny. Bądź ostrożny przy pytaniu o referencje. Może zdarzyć się bowiem sytuacja, w której zapytasz o referencję klienta, dla którego sprzedaż wcale nie jest jeszcze zamknięta, choć Tobie się tak wydawało.
3. Traktuj te dokumenty z taką powagą i szacunkiem, z jaką traktujesz klienta, który wystawił referencje. Nie mogą być zaplamione i brudne, one przecież świadczą o Tobie.
4. Jeżeli to możliwe, zapytaj swojego najlepszego klienta, czy miałby ochotę spotkać się z Twoim potencjalnym klientem, nawet bez Twojego udziału w tym spotkaniu. To zwykła nieoficjalna rozmowa, przy której niekoniecznie musisz być obecny. Znajdź korzyści, jakie obydwoje wyniosą z takiego spotkania.

Za każdym razem w powyższych przypadkach klienci świadczą za Ciebie. Twoim głównym zdaniem jest, by nie zawieść kredytu zaufania, jakim Cię obdarzyli.

Dodaj komentarz

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl