handshake-communication-1532849 (Kopiowanie)

Pierwsza rozmowa z klientem

Aby w ogóle mogła być mowa o sprzedaży, musisz zainteresować klienta swoim produktem. Najważniejsze jest więc pierwsze wrażenie i pierwszy kontakt. Jak on powinien wyglądać:

1.    Dowiedz się jak najwięcej o kliencie zanim wykonasz pierwszy telefon. Zrób pełny rekonesans, a od osoby przełączającej rozmowę dowiedz się, jak najwięcej o osobie, z którą będziesz rozmawiać.
2.    Przedstaw się i powiedz wyraźnie zarówno swoje imię i nazwisko oraz firmę, z której dzwonisz. Staraj się mieć żywy energiczny głos, aby nie znudzić rozmówcy.
3.    Zlikwiduj anonimowość i zmniejsz nieco dystans, jeśli to możliwe. Wskaż na coś, co macie wspólnego – na przykład znasz firmę klienta z targów, a może byłeś jej klientem, a może macie wspólnego znajomego, który polecił wam kontakt. Takie rozpoczęcie zmienia charakter rozmowy.
4.    Pamiętaj, aby nie mówić zbyt wiele przez telefon na temat produktu. O tym wszystkim powiesz podczas prezentacji i spotkania.
5.    Zainteresuj klienta od samego początku, wskaż korzyści, jakie uzyska spotykając się z Tobą
6.    Nie bądź uparty ani nachalny. Klient zrazi się bardzo szybko, gdy tylko wyczuje, że sprzedawca chce go zmusić do kupienia czegoś albo zbyt nalega na kupno.
7.    Upewnij się że rozmawiasz z odpowiednią osobą. Rozmowa z ludźmi, którzy nie są kompetentni do podejmowania danych  decyzji jest stratą czasu zarówno dla nich jak i dla ciebie.

Dodaj komentarz