img_815

Mowa ciała w sprzedaży

Mowa ciała może mieć znacząca role w kontakcie z klientem. Niestety, odczytywanie gestów czy wyrazów twarzy z zachowania klienta nie jest łatwe i często może dojść do nadinterpretacji.

Komunikacja werbalna to zaledwie 10 % procesu komunikacyjnego, 30 % to modulacja głosu, a aż 60 % wyrażamy mową ciała. Oto kilka wskazówek jak poprawić mowę ciała:

1.Dostosuj mowę ciała do klienta
Ludzie czują się komfortowo w sytuacjach, gdy ktoś inny jest do nich podobny albo przynajmniej taki się wydaje. Postaraj się, aby komunikacja między tobą, a klientem przebiegała harmonijnie. Upodobnij swoją mowę ciała do mowy ciała klienta . Im więcej zgodności zachowasz, tym bardziej zgodna będzie wasza komunikacja. Dotyczy to także nastawienia i sposobu wyrażania emocji, modulacji głosu itp.

2.Zachowaj odpowiedni dystans.

Nawet jeśli jesteś osobą bardzo bezpośrednią i lubiącą bliskie towarzystwo ludzi, pamiętaj, że twój klient niekoniecznie taki jest. Może okazać się on osobą aspołeczną, wówczas będziesz uchodził w jego oczach za natręta. Najlepiej jeśli zachowasz dystans do klienta około 1,5-2 metry. Zazwyczaj taka odległość tworzy się automatycznie, wyznaczana jest przez przedmioty z zewnątrz – jak biurko, krzesło, stolik itp.

3.Zwracaj uwagę na swoje gesty.

Niech nie będą zbyt nerwowe, ani zbyt flegmatyczne. Jeśli będziesz chodził po pokoju w wyraźnie spięty sposób albo przerzucał coś z ręki do ręki, możesz wytworzyć to samo niespokojne uczucie u klienta.

„Techniki sprzedaży”, Lennart Rosell, wydawnictwo BL Info Polska Sp. z o.o., Gdańsk

Dodaj komentarz

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl