img_56

Czy jesteś częścią problemu, czy jego rozwiązaniem?

Wszyscy widzieliśmy statystyki: zaufanie klientów spada, sprzedaż detaliczna spada. Ważne jest, by zauważyć jednak pewną zależność: zaufanie klienta (postawa) spada, a więc spada również sprzedaż. Gdy zaufanie rośnie, to sprzedaż także idzie w górę. Zasada jest ta sama – nasze działania są pochodną naszej postawy względem pracy, jaką wykonujemy.

OK, co to ma wspólnego z Tobą? Oto co: Jeśli rynki, które obsługujecie notują spadki, to brak zakupów jest rezultatem postawy, czyli braku zaufania. Możecie wpłynąć na postawy klientów i stać się częścią rozwiązania lub pozwolić, by sytuacja wpłynęła na Was. Wtedy to Wy stajecie się również częścią problemu.

Postawy są „zaraźliwe”. Jeśli spędzacie dużo czasu w towarzystwie osób o negatywnym nastawieniu, to sami zaczniecie wszystko postrzegać w czarnych barwach. Analogicznie, jeśli przebywacie wśród ludzi optymistycznych, pełnych energii, to ich postawa zaczyna się udzielać i Wam.

Oto kolejny element układanki. Możecie sami wybierać, jaką postawę przyjmiecie. Możecie zdecydować, że będziecie szczęśliwi, smutni, pewni siebie, ostrożni. Nie wierzycie? To rozwiążcie test.

Jutro, podczas śniadania powtarzajcie sobie jak mantrę: „To będzie paskudny dzień. Wszyscy boją się kupować. Wielu klientów pewnie nie będzie chciało się ze mną spotkać. Niedługo mnie i tak zwolnią”.

Po powtórzeniu tej litanii, obserwujcie swoje zachowanie w pracy, w ciągu dnia. Prawdopodobnie nie będziecie specjalnie optymistyczni. Będziecie zniechęceni i zdemotywowani, co gorsza, będziecie mieli negatywny wpływ na otoczenie.
Możecie oczywiście równie drastycznie zmienić swoje nastawienie, gdy podczas śniadania będzie powtarzali sobie: „To będzie wspaniały dzień, nie mogę doczekać się, co ciekawego się dzisiaj wydarzy, wiem, że mogę zaoferować kilka korzystnych rozwiązań moim klientom”. Rezultat takiego pozytywnego myślenia to wzrost pewności siebie i zastrzyk pozytywnej energii. Co ważniejsze, wasza postawa będzie równie „zaraźliwa”.

Oto sedno mojego artykułu: możecie zdecydować, czy jesteście częścią problemu, czy jego rozwiązaniem. Macie wybór, czy poddać się negatywnym emocjom, które Was otaczają (zwłaszcza w kryzysie). Możecie również wybrać dobrze i stać się rozwiązaniem wielu problemów, poprzez świadome przyjęcie pozytywnej i pewnej siebie postawy. W ten sposób pomagacie nie tylko sobie, ale macie realny wpływ na tych, którzy Was otaczają.

Jesteście profesjonalistami. W ciągu dnia pracy kontaktujecie się z o wiele większą liczbą osób, niż zwykli ludzie. Klienci (w tym również potencjalni), koledzy, podwładni, menedżerowie, dostawcy, przyjaciele, rodzina – wszyscy dookoła będą korzystali z waszej pozytywnej postawy. Wasza pozycja daje Wam olbrzymie możliwości i jest zarazem dużą odpowiedzialnością, by być proaktywnym.


Czas zacząć być pozytywnym liderem, dla tych, którzy Was otaczają. Oto kilka wskazówek jak stać się takim przywódcą:

1. Zacznij od siebie. Upewnij się, że masz odpowiednie nastawienie do otaczającej Cię rzeczywistości. Trzymaj się blisko pozytywnych ludzi. Czytaj książki i artykuły, które pomogą Ci w utrzymaniu pozytywnego nastawienia. Postaraj się o dodatkowe szkolenia w tym obszarze.

2. Zacznij postrzegać siebie samego, jako lidera, którego otaczający Cię ludzie szukają. Bądź wyczulony na okazje i możliwości, które pojawiają się na Twojej drodze. Jeśli jesteś menedżerem, zrób coś pozytywnego dla swoich podwładnych. Inwestuj w nich. Wykorzystuj ich zaangażowanie w jakąś nową inicjatywę. Stosuj się do swoich zasad, pokazuj ludziom codziennie swoją pozytywną postawę.

Postaraj się stać się symbolem połączenia energii, wiedzy i mądrości. Taka postawa nawet w małej skali, w Twojej firmie lub oddziale, sprawi, że łatwiej będzie Ci dokonywać wolnych wyborów, kierując się swoją godnością i wykorzystując pełnię finansowych możliwości. Jeżeli uważasz, że cały świat przeszkadza Ci w tej zmianie, zacznij go zmieniać. A to oznacza w pierwszej kolejności pracę nad sobą.

Dodaj komentarz

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl