Rozmowa z Prezesem Zarządu w Shimano Bicykle Parts Poland Marcinem Śniegockim

Marcin Śniegocki sprawuje funkcję Prezesa Zarządu w firmie Shimano Bicykle Parts Poland od października 2010 roku. Wcześniej pracował w branży FMCG m.in. jako Sales & Trade Marketing Director w firmie Jutrzenka, a także w Philips Morris Poland na stanowisku Dyrektora Działu Sprzedaży i Dystrybucji.



Menedżer Sprzedaży:  Co uznaje Pan za największe wyzwanie w swojej pracy?

Marcin Śniegocki: Największym wyzwaniem jest zawsze zbudowanie i utrzymanie dobrej motywacji zespołu. Jeżeli moim kolegom będzie się przysłowiowo „chciało”, jesteśmy w stanie osiągnąć bardzo dużo. Natomiast bez działań wspierających motywację zespołu ciężko o sukces w każdej firmie.



M.S.:  Na co szczególnie zwraca Pan uwagę w zarządzaniu sprzedażą?

Marcin Śniegocki:Każdy z elementów tzw. mixu marketingowego jest istotny, ale szczególnie zwracam uwagę na poziomy cenowe produktów w stosunku do konkurencji i do rynków zagranicznych. Kolejnym, bardzo ważnym, elementem jest dystrybucja. Te dwa składniki mixu marketingowego umożliwiają dopiero budowanie marki i jej promowanie. Bez zbudowania solidnej dystrybucji i posiadania produktu w odpowiednim segmencie cenowym trudno mówić o dalszych sukcesach sprzedażowych.



M.S.:  Z jakimi największymi problemami zetknął się Pan w zarządzaniu ludźmi?

Marcin Śniegocki: Generalnie jestem zwolennikiem jasnych i czytelnych zasad współpracy, oceny wyników, nagradzania czy też karania. Często można spotkać firmy, w których tych jasnych zasad nie ma, co powoduje brak motywacji wśród pracowników lub ich demotywację, a to z kolei prowadzi do braku wyników. W mojej dotychczasowej karierze zawodowej miałem okazję zetknąć się z tym problemem. Również brak jasnej wizji oraz zrozumiałych celów powoduje duże zamieszanie w zarządzaniu ludźmi. Jasne zasady powinny być powiązane z systemem nagród i kar. Ważne jest, aby tego systemu przestrzegać.



M.S.:  Jakimi cechami powinien charakteryzować się menedżer, znajdujący się na stanowisku, które Pan zajmuje?

Marcin Śniegocki: Wydaje mi się, że trzeba posiadać pewną wizję rozwoju biznesu, a następnie umieć ją przełożyć na cele dla różnych komórek w firmie tak, aby ludzie rozumieli dokąd zmierza firma i co jest najistotniejsze dla sukcesu sprzedaży i powodzenia całej firmy. Umiejętność współpracy z różnymi ludźmi jest ,wydaje mi się, również bardzo istotna. Cechą, która odróżnia menedżera, który osiąga powodzenie od takiego, który doznaje porażki, jest umiejętność przeprowadzenia zmian i ich praktyczne wprowadzenie w życie firmy.



M.S.:  Jakich głównych błędów należy wystrzegać się na tym stanowisku?

Marcin Śniegocki:Wydaje mi się, że należy korzystać z siły zespołu, a nie starać się rozwiązywać wszystkie problemy samemu. Jest to istotne szczególnie w mojej sytuacji, gdzie trafiłem do branży rowerowej z branży FMCG. Możliwość współpracy z dobrymi specjalistami i wykorzystanie ich wiedzy wraz z doświadczeniem z innej branży powoduje dobrą mieszankę . Nie należy starać się kopiować gotowych rozwiązań bez poznania specyfiki branży.



M.S.:  Jakie są Pana główne obowiązki? Jak liczny zespół Panu podlega?

Marcin Śniegocki: Do moich głównych obowiązków należy przygotowanie strategii firmy na najbliższe lata i przełożenie tej strategii na konkretne działania różnych działów w firmie. W tym mieści się strategia handlowa i marketingowa oraz projekty związane z optymalizacją procesów finansowo – logistycznych. Obecnie raportuje do mnie 5 osób.



M.S.:  Dlaczego warto pracować w Państwa firmie jako menedżer sprzedaży?

Marcin Śniegocki: Branża sportowa jest bardzo ciekawa, a w szczególności wyróżnia ją to, że klienci z reguły są pasjonatami swoich dziedzin sportu. Właściciele sklepów rowerowych pasjonują się tym, co robią. Wielu z nich to byli zawodnicy, znają więc bardzo dobrze zagadnienia techniczne związane z wysokiej klasy sprzętem, jaki produkujemy. Dlatego zawsze przyjemnie jest współpracować z kimś, kto lubi to, co robi. Sprzedaż taka, sprawia naprawdę dużo satysfakcji, gdyż możemy zaspokoić potrzeby związane ze sportem i rozwojem człowieka, ale także dobrymi produktami sprawić dużo radości zwykłym ludziom jeżdżącym na rowerach.

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl