Rozmowa z Piotrem Kossowskim, dyrektorem sprzedaży Wealth Solutions

img_464
Piotr Kossowski od maja 2007 roku, pracuje na stanowisku Dyrektora Sprzedaży w Wealth Solution. Firma Wealth Solutions zajmuje się kreacją, sprzedażą i konsultingiem w zakresie produktów inwestycyjnych. Nie posiada własnej sieci sprzedaży ani oddziałów, a tworzone przez firmę produkty inwestycyjne (lokaty strukturyzowane) dystrybuuowane są m.in. we współpracy z rosnącym gronem pośredników finansowych. 



Menedżer Sprzedaży: Co uznaje Pan za największe wyzwanie w swojej pracy?

Piotr Kossowski: Największym wyzwaniem w mojej dotychczasowej pracy było stworzenie w Wealth Solutions sieci sprzedaży opartej na doradcach finansowych, oferujących swoim klientom źródeł szeroką paletę produktów. Musiałem przekonać profesjonalistów, działających od lat na rynku, że warto uzupełnić ofertę np. o Inwestycje w wino. Tak zbudowana sieć cechuje się niezwykłą elastycznością i efektywnością jednak jej budowa i utrzymanie wymagają wiele pracy. Udało nam się to zrealizować i obecnie możemy zaobserwować efekt „kuli śnieżnej”. Zadowoleni partnerzy i klienci przyciągają do naszej firmy nowe osoby, które chcą podjąć współpracę. Dzięki temu cały czas możemy zwiększać sprzedaż, a w pierwszym kwartale 2011 r. byliśmy na drugim miejscu pod względem sprzedaży produktów inwestycyjnych wśród firm doradztwa finansowego w Polsce.

 
M.S.: Na co szczególnie zwraca Pan uwagę w zarządzaniu sprzedażą?
P.K.: Kładę nacisk na trzy rzeczy: lojalność, etykę oraz stały kontakt. Ważne jest budowanie relacji opartych na wzajemnym zaufaniu. Tworzy się je przez lata w codziennej ciężkiej pracy i dbałość o szczegóły. Dlatego staramy się ciągle podtrzymywać kontakt i inwestować czas w naszych partnerów, tak by czuli oparcie w Wealth Solutions.

 
M.S.: Z jakimi największymi problemami zetknął się Pan w zarządzaniu ludźmi?
P.K.: Największym problemem było zintegrowanie tak dużej liczby partnerów, o różnym charakterze, profilu i skali działalności w jeden spójny oraz prężny system sprzedaży. Nasza sieć obejmuje już ponad 330 partnerów. Zarządzanie nimi wymagało od nas indywidualnego podejścia do każdego i zrozumienia jego potrzeb. Dopiero gdy nam się to udało, gdy się wzajemnie poznaliśmy, mogliśmy zaoferować każdemu to czego najbardziej potrzebował.

 
M.S.: Jakimi cechami powinien charakteryzować się menedżer, znajdujący się na stanowisku, które Pan zajmuje? 
P.K.: Najważniejsza jest komunikatywność i otwartość. To połowa sukcesu. Drugą rzeczą jest pracowitość i niespoczywanie na laurach. Tylko osoba obdarzona takimi cechami charakteru może odnieść sukces w sprzedaży.

 
M.S.: Jakich głównych błędów należy wystrzegać się na tym stanowisku?
P.K.: Najpoważniejszym błędem jest brak elastyczności w kontaktach z klientem i partnerami. Trzeba umieć wczuć się w ich sytuację i spróbować tak rozwiązywać wszelkie konflikty, by obie strony czuły się wygrane. Bez tego nie można liczyć na zbudowanie stałych relacji, a to tylko dzięki nim można odnieść prawdziwy sukces. 

 
M.S.: Jakie są Pana główne obowiązki? Jak liczny zespół Panu podlega?
P.K.: Cały czas pracuję nad rozwojem sieci sprzedaży i koordynuję jej działania. Dbam o ciągłe szkolenie naszych partnerów oraz wyposażenie ich w odpowiednie narzędzia pracy. Nie jest to łatwe, gdy współpracuje się z ok. 330 firmami i z każdym chce się mieć indywidualny kontakt. Istotnym elementem są spotkania z partnerami i ich klientami w całej Polsce – połowę roku w praktyce spędzam w podróży uczestnicząc w spotkaniach z siecią sprzedaży i organizując konferencje dla klientów.

 
M.S.: Dlaczego warto pracować w Państwa firmie, jako menedżer sprzedaży?
P.K.: Wealth Solutions to firma o niesamowitym potencjale, charakteryzująca się niezwykle prężnym rozwojem. W ciągu 4 lat zaufało nam 5 tys. klientów. Posiadamy również unikatową ofertę oraz ciągle pracujemy nad nowymi pionierskimi na polskim rynku rozwiązaniami. Jesteśmy liderami wine bankingu w Europie Środkowej, stworzyliśmy bardzo efektywny model inwestowania w ziemię, mamy jedne z najlepszych produktów strukturyzowanych w kraju, inwestujemy w sztukę oraz oferujemy bogata paletę produktów kredytowych. Dzięki temu każdy doradca finansowy znajdzie u nas produkty, które pozwolą mu osiągnąć sukces i przyciągnąć nowych klientów. 

 
Dziękuję za rozmowę,
Anna Dworaczyńska 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl