Rozmowa z dyrektorem sprzedaży w Hochland Polska Maciejem Kałkiem

Maciej Kałek rozpoczął pracę na stanowisku Dyrektora Sprzedaży Hochland Polska w kwietniu 2011 roku. Jest absolwentem Akademii Rolniczej w Poznaniu, ukończył też studia podyplomowe MBA na Poznań School of Management. Wcześniej pracował w takich firmach jak Lider, Star Foods Polska, Vitax Dobrzyca, Kompania Piwowarska.



Menedżer Sprzedaży:  Co uznaje Pan za największe wyzwanie w swojej pracy?

Maciej Kałek: Wyzwaniem dla mnie jest osiąganie rezultatów przekraczających oczekiwania, przełożonych czy też właścicieli firmy. Olbrzymią wagę przykładam do tego w jaki sposób dostarczam wyniki. Praca zespołowa, poszanowanie wartości swoich podwładnych , kooperacja międzydziałowa, ale też szacunek dla klientów budują wg. mnie pełen obraz wartości menedżera. Staram się też utrzymać balans pomiędzy pracą i życiem prywatnym. Taka postawa daje w długoterminowej perspektywie więcej korzyści i satysfakcji wewnętrznej.



M.S.: Na co szczególnie zwraca Pan uwagę w zarządzaniu sprzedażą?

M.K.: Słucham rynku, klientów, swoich podwładnych. Tylko bezpośredni kontakt z dystrybutorem, właścicielem sklepu czy też kupującym dostarczyć może właściwego materiału do przemyśleń.

Wiele uwagi poświęcam na zbudowanie właściwego zespołu bezpośrednich współpracowników. Zwracam uwagę nie tylko na ich doświadczenia zawodowe i kompetencje ale również na aspekty ludzkie, wyznawane wartości, którymi się kierują, motywację wewnętrzną oraz zdolności do pracy zespołowej.



M.S.: Z jakimi największymi problemami zetknął się Pan w zarządzaniu ludźmi?

M.K.: Ludzie preferują stabilizację i niezmienność środowiska pracy. Każda zmiana budzi naturalny sprzeciw. Dział sprzedaży, zwłaszcza ten w branży FMCG, to najbardziej dynamiczna część firmy. Pracownicy poddani są więc tutaj częściej presji wynikającej z procesów reorganizacyjnych. To właśnie problem adaptacji takich pracowników, jest jednym z trudniejszych zadań dla managera kreującego zmiany.



M.S.: Jakimi cechami powinien charakteryzować się menedżer, znajdujący się na stanowisku, które Pan zajmuje?

M.K.: Jestem odpowiedzialny za kreowanie i wdrożenie długoterminowej wizji swojego działu. To wymaga umiejętności strategicznego myślenia, umiejętności oderwania się od operacyjnej części codziennej pracy i spojrzenia na aktualny bussines z pewnego dystansu. Realizacja wizji jest wynikiem siły przywództwa menedżera jak i sprawności oraz motywacji zespołu którym dysponuje.



M.S.: Jakich głównych błędów należy wystrzegać się na tym stanowisku?

M.K.: Pychy i przeświadczenia, że o swojej pracy, o swoich klientach o rynku wiem już wszystko. Wiary, że wczorajszy sukces gwarantuje kolejny w przyszłości. Rynek zmienia się w takim tempie, że trzeba zachować pełną otwartość na nowe idee i pomysły. Dzisiejsze rozwiązania zapewniające sukces jutro mogą prowadzić do klęski. Częstym grzechem wielu managerów jest skupianie się na wewnętrznych procesach i projektach kosztem słuchania rynku i klientów i swojego zespołu.



M.S.: Jakie są Pana główne obowiązki? Jak liczny zespół Panu podlega?

M.K.: Odpowiadam za rozwój profitowej sprzedaży w Polsce i na powierzonych mi rynkach eksportowych. Jako szef działu wykorzystuję dostępne zasoby i eksploruję wszelkie potencjalne źródła wzrostu sprzedaży firmy, dążąc do poprawy rezultatów i pozycji rynkowej. W tej chwili realizuję duży projekt transformacji działu sprzedaży. Jego celem jest lepsze dostosowanie potencjału firmy do aktualnej sytuacji rynkowej i wciąż rosnących oczekiwań klientów. Mój zespół sprzedaży liczy ok. 80 osób odpowiedzialnych za różne funkcje. od wsparcia sprzedaży poprzez obsługę klientów aż do aktywacji rynkowej .



M.S.: Dlaczego warto pracować w Państwa firmie, jako menedżer sprzedaży?

M.K.:
Hochland Polska to wyjątkowa firma branży FMCG. Daje możliwość realizowania ambitnych zadań sprzedażowych, jakie znajdziemy w najbardziej rozwiniętych firmach, ale w nieczęsto spotykanym tam środowisku ukierunkowanym na poszanowanie pracownika, jego prywatność i wartości rodzinne. Dla mnie to również szansa na realizację projektów które w branży nabiałowej nie były wcześniej realizowane. To jest możliwe dzięki potencjałowi firmy i jej marek takich jak Hochland, Almette Valbon czy Patros



O firmie Hochland:

Założona w 1993 roku Hochland  Polska Sp. z o.o., należy do Grupy Hochland, której centrala – spółka Hochland SE, mieści się w Heimenkirch w Niemczech. Grupa Hochland zatrudnia ok. 4200 pracowników w 8 państwach, osiąga łączne obroty na poziomie 1 mld Euro.

Hochland Polska zatrudnia ok. 1000 pracowników. W 3 zakładach produkcyjnych: Kaźmierz, Baranowo i Węgrów, wytwarzane są sery topione i żółte, sery kremowo-twarogowe oraz sery pleśniowe. Marki firmy dostępne na polskim rynku to Hochland, Almette, Valbon, Patros.

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl