Poczekam do jesieni

img_519
Tak jak w przypadku każdej obiekcji, tak i w tym wypadku należy dowiedzieć się co tak naprawdę stanowi problem. Czy klient rzeczywiście potrzebuje czasu do namysłu? Jeśli tak, to dlaczego tak dużo? Być może odwleka decyzję o zakupie, bo nie potrafi podjąć decyzji i liczy na Twoją pomoc?



Jak może zareagować sprzedawca:



•    Potrzebuje Pan więcej czasu do namysłu, rozumiem. Czy mógłby Pan określić, czym Pan się kieruje za zakupem, a czym przeciwko zakupowi?



•    Przyznam, że niezbyt często spotykam się z taką postawą klienta. Może mi Pan powiedzieć, co Pan zyska czekając do jesieni?



•    Może Panu pomóc w podjęciu decyzji? Jestem świadom, że to trudna decyzja. Co Pan zyska czekając tak długo? Może Pan dużo stracić!



•    Co się do tego czasu zmieni? Jestem pewien, że nic albo bardzo niewiele! Chociaż Pańskie potrzeby mogą wzrosnąć jeszcze bardziej! Możemy rozwiązać pańskie potrzeby już teraz, po co czekać?



•    Czekanie niczego nie zmieni! Natomiast nasza cena może znacząco wzrosnąć, dlatego uważam, że należy skorzystać z okazji i kupić już teraz!



•    Codziennie podejmuje Pan decyzje o wiele bardziej skomplikowane niż ta! Dlaczego się Pan waha? Jestem przekonany, że to dla Pana żadne wyzwanie.



•    Pańska reakcja przypomina mi naszego innego klienta. Też zamierzał poczekać  z decyzją o zakupie. Problem w tym, że jego firma nie mogła czekać. Przez te kilka miesięcy konkurencja wyposażyła się w nowy sprzęt i odskoczyła od jego firmy. Stracili całkiem duży udział w rynku. Ja nie chcę, aby Pana to spotkało!



•    Jeśli ma Pan w zwyczaju odkładanie decyzji, zwłaszcza ważnych, to już najwyższy czas ten zwyczaj zmienić!



•    Kupi Pan jesienią? W takim razie rozumiem, że jest Pan zainteresowany naszym produktem. Bardzo dobrze. Proponuję zająć się teraz formalnościami, a na jesień zostawimy tylko dostawę, zgadza się Pan?



•    Czy to kwestia pieniędzy? Jeśli tak, to proponuję następujące rozwiązanie: dostarczymy produkt już teraz, a fakturę prześlemy dopiero w pierwszym miesiącu jesieni. Czy to Panu odpowiada?

Jak wy radzicie sobie z takimi zastrzeżeniami? Wszystkich, którzy chcieliby się podzielić swoją wiedzę i doświadczeniem zapraszamy do komentowania!

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl