Mowa ciała w sprzedaży

img_553
Mowa ciała może mieć znacząca role w kontakcie z klientem. Niestety odczytywanie gestów czy wyrazów twarzy z zachowania klienta nie jest łstwe i często może dojść do nadinterpretacji.



Komunikacja werbalna to zaledwie 10 procent procesu komunikacyjnego, 40 procent to modulacja głosu, a aż 60 % wyrażamy mową ciała. Oto kilka wskazówek jak poprawić mowę ciała:



1.    Dostosuj mowę ciała do klienta

Ludzie czują się komfortowo w sytuacjach, gdy ktoś inny jest do nich podobny, albo przynajmniej taki się wydaje. Postaraj się, aby komunikacja między tobą a klientem przebiegała harmonijnie. Upodobnij swoją mowę ciała do mowy ciała klienta . Im więcej zgodności zachowasz, tym bardziej zgodna będzie wasza komunikacja. Dotyczy to także nastawienia i sposobu wyrażania emocji, modulację głosu, itp.



2.    Zachowaj odpowiedni dystans. Nawet jeśli jesteś osobą bardzo bezpośrednią i lubiącą bliskie towarzystwo ludzi, pamiętaj, że twój klient niekoniecznie taki jest. Może okazać się on osobą aspołeczną, wówczas będziesz uchodził w jego oczach za natręta. Najlepiej jeśli zachowasz dystans do klienta około 1,5-2 metry. Zazwyczaj taka odległość tworzy się automatycznie, wyznaczana jest przez przedmioty z zewnątrz – jak biurko, krzesło, stolik itp.



3.    Zwracaj uwagę na swoje gesty. Niech nie będą zbyt nerwowe ani zbyt flegmatyczne. Jeśli będziesz nerwowo chodził po pokoju, albo przerzucał coś z ręki do ręki, może wytworzyć to u klienta napięcie



„Techniki sprzedaży”, Lennart Rosell, wydawnictwo BL Info Polska Sp. z o.o., Gdańsk

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl