Metoda przyjmowania za oczywiste

img_554
Metoda przyjmowania z oczywiste polega generalnie na tym, że sprzedawca od samego początku zakłada, że klient chce kupić produkt. Jest tu pewne zagrożenie, gdyż klient może się wycofać lub poczuć osaczony, dlatego trzeba postępować ostrożnie.



Jednym ze sposobów jest rozpoczęcie wypełniania formularza zamówienia. Jeśli klient od razu zgłosi obiekcje, co prawdopodobnie nastąpi, sprzedawca  może odpowiedzieć, że po prostu spisuje wszystkie życzenia, obiekcje i wymagania klienta, aby o niczym nie zapomnieć. Tym sposobem formularz będzie miał już wypełnione wszystkie rubryki, a klient oswoi się z myślą zakupu.



Celem tej metody jest  sytuacja, w której klient ulega wpływowi sprzedawcy i jest zdecydowany kupić dany produkt, ponieważ jest przekonany o tym, że go potrzebuje.



źródło: „Techniki sprzedaży”, Lennart Rosell, wydawnictwo BL Info Polska Sp. z o.o., Gdańsk