Relacja z seminariurm Pokolenie Doświadczeń Customeran and User Experience

19 listopada br. w gmachu Ministerstwa Gospodarki w Warszawie odbyło się Seminarium pt.: „Pokolenie Doświadczeń, Customer&User Experience”. Było to pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce, które skupiło zarówno decydentów CEO, CEM jak i Dyrektorów E-biznesu oraz marketingu nad nowym podejściem do zarządzania – zarządzania poprzez doświadczenia Klientów i e-Klientów. Podczas wystąpień polscy i zagraniczni eksperci z obszaru Customer i User Exeprience, przekonywali jak ważne jest kompleksowe i łączne spojrzenie na te dwie grupy Klientów oraz jak wykorzystać wiedzę o współczesnych Klientach i e-Klientach do budowania strategii i pozycji rynkowej firm. Wydarzenie spotkało się z bardzo dużym zainteresowaniem, na sali gościło 300 uczestników.



Seminarium zainaugurował Sebastian Christow Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki.   Prowadzącym spotkanie był Juliusz Donajski, Członek Rady Wydawnictwa VFP Communications LTD. Wydarzenie mogło odbyć się w ramach Projektu ”Katalizator Innowacji”. Jego organizatorem jest Fundacja Obserwatorium Zarządzania, instytucja otoczenia biznesu (IOB), zajmująca się problemami przedsiębiorczości, wdrażaniem innowacji oraz edukacji ekonomicznej społeczeństwa i biznesu.

Uczestnicy Seminarium mieli doskonałą okazję, aby poznać bieżące trendy i case study największych graczy rynkowych i ekspertów psychologii marketingu oraz User Experience i Design Thinking. Gościem specjalnym był Nick Sohnemann, człowiek który mieszka w przyszłości, i który zawitał do nas, by pokazać jak będzie wyglądał świat w 2021r.

Wkraczamy w erę technologii, która całkowicie zmienia sposób dotarcia do współczesnego Klienta. Koniec z przekazem wyłącznie graficznym, to początek komunikacji zakończony akcją call to action, przykład etykiety ketchup zmieniającej się w książkę kucharską, czy też reklamy prasowej Nike konwergującej ekspozycje buta w możliwość natychmiastowego wyboru modelu, koloru, rozmiaru i jego zakupu. Era, która wkracza szybciej niż nam się wydaje, czego najlepszym przykładem są okulary Google wprowadzane na rynek już w przyszłym roku.

Nowe pokolenie konsumenta wymaga od nas Customer Experience. To zbiór zarówno zarządzania jakością (produkt, usługa, proces sprzedaży, dostawy, obsługi posprzedażowej, kompetencji pracowników, obsługi firmy i reklamacji, etc) jak również dbałości o EMOCJE KLIENTA, o PROCES wg. KLIENTA („wejdź w buty klienta” oraz WSPÓŁPRACY W ORGANZIACJI. To wszystko składa się na Customer Experience Management: „Dla i w każdym punkcie styku FIRMA-KLIENT” zaznacza Marta Łukawska – Daruk z P4 Sp. z o.o. (Play).



Dr Agnieszka Szóstek z School of Form podkreśla, że żyjemy na przełomie trzech epok, czyli życia społeczeństw: przemysłowego, marzeń oraz kreatywnego, co ma wpływ na projektowanie zorientowane na dla współczesnego Klienta. Każdy projekt powinien zacząć się od poznania swoich użytkowników i ta wiedza powinna być rozdystrybuowana z zespole.

Na przykładach Hollywood, Amtrak, Mineral and Chemical Corporation oraz Forda Prof. dr hab. Andrzej Falkowski z Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej opowiedział o psychologii motywacji w doświadczeniach Klientów. „Biznes jest procesem, dzięki któremu konkretne grupy otrzymują to, czego potrzebują i co pragną osiągnąć” – mówił. Rafał Klepacz z Fundacji Obserwatorium Zarządzania oraz Magdalena Równicka z Alior Bank podkreślali, że dzięki prowadzeniu konsekwentnej polityki wysokiej jakości obsługi, można szybko stać się liderem w swojej branży, w tej właśnie kategorii.



Podczas Seminarium wystąpiło 23 prelegentów, którzy zapoczątkowali rozmowę i żywą dyskusję na temat nowego Pokolenia Doświadczeń. Mamy nadzieję, że zaprezentowane zmiany strategii firm w oparciu o nowe trendy zainspirują decydentów i przybliżą szansę zdobycia i utrzymania znaczącej pozycji rynkowej.



Seminarium poprzedziła sesja poranna – metody twórczego generowania pomysłów, którą poprowadziła Karolina Lisiecka z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Na przykładzie wymyślania jak najwięcej zastosowań myszy komputerowej uzmysłowiła decydentom, jak radzić sobie z pustką w głowie, która przychodzi po kilku minutach najbardziej oczywistych pomysłów, kiedy zaczyna się etap kreatywności i jak ją rozwijać w każdej firmie.



Seminarium „Pokolenie Doświadczeń” było 17 spotkaniem decydentów w ramach Projektu „Katalizator Innowacji”. Przypomnijmy, iż jest to inicjatywa, w ramach której firmy mogą otrzymać specjalistyczne usługi doradcze wspierające wdrażanie innowacyjności. W Projekcie skorzystało już 284 firm, a łączna wartość udzielonego wsparcia to 4 mln 139tys. Serdecznie zapraszamy do współpracy.

Seminarium wspierały media współpracujące: Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, Nowy Marketing, Biznes-firma.pl, mensis.pl, Mam Startup, Menedżer Sprzedaży, OOH Magazine, Brief, SEM Specialist, Online Marketing, Manager.



Więcej informacji:

Katarzyna Gocłowska-Nowak

Mail: katarzyna.nowak@obserwatorium.pl

Tel: (22) 379 47 02

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl