Miękkie zarządzanie a rozwój firmy w 2012

Wyniki 10. edycji badania Antal Global Snapshot wskazują, że w październiku 2011 roku ponad połowa pracodawców w Polsce (57%) deklarowała zatrudnianie specjalistów i menedżerów. W branży Handel Detaliczny odsetek ten był jeszcze wyższy – 61% pracodawców deklarowało zatrudnienie tej grupy zawodowej. Prowadzone przeze mnie projekty rekrutacyjne pozwalają wnioskować, iż na atrakcyjne propozycje mogą liczyć nie tylko kandydaci z wysokimi umiejętnościami sprzedażowymi oraz analitycznymi kwalifikacjami…



Większość sieci handlowych mierzy efektywność działań poprzez konwersje paragonów, liczbę odwiedzających w sklepach oraz obroty. Coraz silniejsza jest jednak globalna tendencja do nadawania priorytetu umiejętności miękkiego zarządzania zespołem, przynoszącego wzrost efektywności i generowanych zysków firmy.



Centralizacja sił analitycznych w sieciach handlowych uwalnia menedżerów sprzedaży od żmudnych ćwiczeń z Excelem. W związku z tym podczas poszukiwań pracowników coraz większy nacisk kładzie się na ponadprzeciętne miękkie umiejętności interpersonalne i zarządzania zespołem. Pożądany jest pracownik, który dogłębnie weryfikuje dane dotyczące sprzedaży, mapuje problemy i buduje programy naprawcze. Niegdyś szukano przede wszystkim handlowca, dzisiaj coacha i stratega. W dzisiejszych czasach, w branży Handel Detaliczny talent szkoleniowy jest nieoceniony, a jego efekty wysoce mierzalne. Warto dowiedzieć się, jak imponujące osiągnięcia mogą mieć Twoi pracownicy dzięki wsparciu utalentowanego kierownika regionalnego, który cechuje się nowoczesnym podejściem  do zarządzania.  



Większa efektywność

Sprzedaż wymaga stałego skupienia na potrzebach klienta. Każdy z nas jednak jest w stanie utrzymać odpowiedni stan koncentracji na pojedynczym zadaniu przez maksymalnie 90 minut. Dzięki dobremu zaplanowaniu czasu pracy i zakresu codziennych obowiązków pracowników można odnotować ponad 30% wzrost wydajności ich pracy dziennej.



Większa motywacja

Jednym z zadań kierownika regionalnego jest utrzymanie odpowiedniego poziomu motywacji pracowników. Dobry kierownik regionalny utrzyma ten poziom między bezpieczeństwem, a wyzwaniem, bliżej jednak tego drugiego. Daje to pracownikom pole do proaktywnych działań, bez przytłaczania i demotywowania nadmiernymi trudnościami.



Większe kwalifikacje

Nauka jest inwestycją rozłożoną w czasie. Kluczem do sukcesu jest systematyczność. Efektywny kierownik regionalny zadba o to, by w każdym tygodniu jego zespół podniósł swoje kwalifikacje. James Slavet, partner w firmie Greylock Partners na stronach Forbsa wskazuje, że oczekiwany wzrost kompetencji powinien zostać odnotowany na poziomie 1% w skali tygodnia.  



Co może zatem zyskać firma zatrudniając jednego z topowych kierowników regionalnych?

•    nawet 100% wzrost sprzedaży w skali roku (przez dopasowanie asortymentu do lokalnego rynku),

•    nawet 40% wzrost liczby stałych klientów (przez znaczną poprawę jakości obsługi i wiedzy produktowej),

•    obniżenie nawet o 30% kosztów pozyskania i szkoleń pracowników (przez umiejętną i realną motywację pracowników oraz budowanie zindywidualizowanych ścieżek kariery),

•    wzrost jakości pracy (przez zindywidualizowane zarządzanie podległym zespołem).



Agata Olkowska, konsultantka Antal International specjalizująca się w rekrutacji na stanowiska sprzedażowe w branży Handel Detaliczny



www.antal.pl

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl
 

FreshMail.pl