4 zasady zarządzania szefem

4 zasady zarządzania szefemOto cztery żelazne zasady dobrej współpracy ze swoim szefem. Miej je na uwadze, a Twój przełożony na pewno doceni Twoją postawę. Opierają się one na umiejętnościach komunikacji, które jako szef działu musisz posiadać.

Zasada 1. Nigdy nie zaskakuj swojego szefa! Informuj go regularnie o tym, co dzieje się w Twoim dziale. Jeśli masz wątpliwości, sam zadaj sobie pytanie: „Czy ta informacja będzie miała wpływ na postawę mojego szefa?” Pamiętaj, zawsze lepiej komunikować więcej swojemu szefowi niż mniej.

Zasada 2. Nigdy nie ukrywaj problemu. Niezależnie jak mocno będziesz się starał, ukrywane problemy powrócą ze zdwojoną siłą. O wiele lepiej jest być zapobiegawczym. Pamiętaj, że komunikując problem od razu masz możliwość przedstawienia go w taki sposób, który będzie odpowiadał Twojemu szefowi, będziesz miał na przykład możliwość lepszego doboru słów. Kiedy szef sam odkryje problem, będzie za późno, a Ty zostaniesz oskarżony o zaniedbanie i brak odpowiedniej reakcji na problem.

Zasada 3. Zawsze odrabiaj zadania domowe. Zanim zapytasz o coś swojego szefa, zawsze bądź przygotowany, miej gotowy plan, przedstaw wszystkie fakty. Jeśli szef będzie stale odsyłał Cię po więcej informacji, oznaczać to będzie, że jesteś nieprzygotowany. Jeśli poprosisz o pomoc,  staraj się także przedstawiać możliwe rozwiązania problemu, sugestie. Taka postawa pokaże szefowi, że nie czekasz biernie na rozwiązanie problemu, ale że wykazujesz inicjatywę, mimo, że nie znasz wszystkich odpowiedzi.

Zasada 4. Doceniaj swojego szefa i nie obniżaj jego autorytetu. Wspieraj go, kiedy to możliwe. Nie zgadzaj się z nim na osobności, ale nigdy przy osobach trzecich.

Na koniec zapamiętaj, że osobą, która ma największy wpływ na Twoją przyszłość w firmie, oprócz Ciebie oczywiście, jest Twój bezpośredni przełożony. Choćby z tego powodu należy okazywać mu szacunek.

 

 

D.D.